Voor het maken van een afspraak kunt u elke dag bellen tussen 08:00 en 17:00 uur op 0229 – 859 711.
Wij hebben van 12:00 tot 14:00 uur bespreking, lunch en doen administratie gelieve buiten deze tijden bellen
Twijfelt u of een afspraak noodzakelijk is of wenst u advies kijk op: https://www.moetiknaardedokter.nl/ of https://www.thuisarts.nl/
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. De assistent is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klacht. De assistentes zijn (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Soms blijkt er geen afspraak nodig te zijn en geeft de assistent u zelf advies. Al die adviezen worden achteraf door uw eigen huisarts gecontroleerd.
Voor herhaalrecepten kunt u de receptenlijn inspreken dit kan 24/7 (toets 2), of evt gebruik maken van Uw zorg online om zo u eigen herhaalrecepten te herhalen. // Zie website : https://uwzorgonline.nl/
Telefonisch spreekuur
Voor eenvoudige vragen kunt u gebruik maken van het telefonische spreekuur. Dat heeft als voordeel dat u niet naar de praktijk hoeft te komen. U kunt hiervoor een afspraak maken tussen 08:00 en 17:00 uur met de assistente. De huisarts belt u dan terug. Het telefonisch spreekuur start om 16:00 uur tot 17:00 uur. Als u voor de zelfde dag een telefonische afspraak wilt, dient u vóór 12:00 uur te bellen met de assistente. Zij maakt de afspraak in de agenda.
Het nummer voor het telefonisch spreekuur is: 0229-859 711
Avondspreekuur
Iedere donderdag is er avondspreekuur in de praktijk. U kunt hiervoor een afspraak maken bij de assistente.
Met ingang van 1 juli 2019 hebben wij een ”no-show” tarief ingevoerd.
Het aantal patiënten dat niet op een afspraak verschijnt, is de laatste maanden helaas sterk toegenomen. Het aantal patiënten dat een afspraak wil maken neemt de laatste maanden ook sterk toe. Het is daarom voor een huisartsenpraktijk erg vervelend als iemand niet op een afspraak verschijnt. Op tijd een afspraak afzeggen als u niet kunt komen betekend dat erop dat moment iemand anders geholpen kan worden.
Hierdoor kan ook de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk gehouden worden.
Als het niet lukt om op een afspraak te komen, meldt dit dan uiterlijk 24 uur van te voren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente. Met ”overmacht” wordt rekening gehouden.
Wanneer u éénmalig niet op het spreekuur bent gekomen zonder annulering dan krijgt u van de praktijk een brief met daarin een waarschuwing. De waarschuwing houdt in dat er van u verwacht wordt dat u op de gemaakte afspraken komt of deze tijdig annuleert.
Mocht u dan voor de tweede keer niet komen zonder annulering zullen er kosten in rekening gebracht worden. Bij een tweede keer niet komen zónder annulering ontvangt u een nota.
De hoogte van het tarief van de nota mag door de huisartsenpraktijk zelf worden bepaald. Dit is conform de LHV-richtlijn.
Huisartsenpraktijk Demirkiran hanteert het volgende; een tarief op basis van de afspraak waarvoor u zou komen. Het gaat ons er namelijk niet om dat wij geld aan u verdienen, maar om betere zorg te verlenen.
Het bedrag dat wij hanteren is: €20,-
Mochten er vragen zijn over bovenstaande dan kunt u contact opnemen met de assistente of met de huisarts zelf.
Let op: deze rekening wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.